De ce companiile achiziționează carduri de acces?

Carduri de accesDe ce companiile achiziționează carduri de acces?

Carduri de acces reprezintă o soluție nouă care permite intrarea în incinta unei companii sau a unei instituții. Aceste tipuri de carduri le sunt oferite angajaților spre a le asigura și facilita accesul în interiorul unei incinte. Fie că se optează pentru carduri magnetice, contactless, sau de proximitate, aceste carduri devin un instrument eficient în demersul de pontare a angajaților, contribuie la îmbunătățirea sistemului de securitate, ajută la identificarea vizuală sau electronică a posesorului acestui tip de card, se poate monitoriza accesul într-o incintă și, de asemenea, se poate controla, limita sau restricționa pătrunderea într-o incintă.

De regulă, în marile companii, dar și în obiectivele de interes național sau în instituțiile de stat, pătrunderea în interior se realizează doar prin intermediul unor carduri de acces. Acestea sunt deținute de angajați și de obicei conțin datele personale ale acestuia: nume, prenume, fotografie, instituția sau compania de care aparține, precum și alte date de identificare considerate relevante. Cardurile de acces au dimensiunea unui card bancar, sunt confecționate dintr-un material rigid, care le asigură rezistența la șocurile mecanice, au un design specific, ales de comanditar, este înzestrat cu un clips sau este prevăzut cu un șnur care îl face ușor de purtat.

Cardul este conectat la un sistem software, responsabil pentru monitorizarea cardului. În cazul pierderii acestui tip de card, se va semnala această chestiune iar numărul de identificare a cardului în sistemul software va fi blocat din motive de securitate. În acest mod, prin intermediul acestor tipuri de carduri, marile companii reușesc să securitizeze incinta, sa asigure angajaților un sistem just de monitorizare a muncii și să asigure concomitent securitatea acestora.